Heerlijk weer! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Marije Veen - WaarBenJij.nu Heerlijk weer! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Marije Veen - WaarBenJij.nu

Heerlijk weer!

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

19 December 2014 | Nieuw Zeeland, Taupo

19-12-14
Vanmorgen werd ik wakker en zag ik zowaar een blauwe lucht! Wat een goed begin van de dag! We zijn gelijk een stukje blijer  Nadat we uitgecheckt hebben stappen we in de auto om op tijd bij de Lady Knox Geiser te zijn.

Deze geiser wordt namelijk elke dag om 10.15 geactiveerd. Dit doet men door een bepaalde biologische zeep in de geiser te gooien. We zijn netjes op tijd gearriveerd net als vele anderen. Na dit bijzondere fenomeen te hebben gezien gaan we naar de auto om ons even in te smeren want de zon schijnt toch wel fel. (ja we hebben echt heerlijk weer vandaag!!!!!) Na zomerproof te zijn gaan we het park in waar we nog allerlei kokende modderpoelen, zwavelmeren en kraters te zien krijgen. Hier hebben we geweldige foto’s van! Voor we het weten zijn we wat uurtjes verder en gaan we op weg naar ons eindpunt van vandaag, Taupo.

Voordat we er zijn stoppen we nog bij de Haku Falls, een enorme denderende hoeveelheid water door een vrij smalle doorgang tussen 2 eilanden. Ook hier kan Michael weer prachtige plaatjes schieten. Eenmaal in Taupo aangekomen is het nog mooier weer en dus relaxen we even op het strandje bij het meer. Vervolgens pakken we lekker een terrasje en aansluitend picknicken we aan de waterkant. Na de de zonsondergang gaan we naar onze kamer waar we nu dit verhaal typen en de foto’s bewerken. Wij hopen op morgen weer zo’n mooie dag!

Groetjes de mooi-weer-liefhebbers!

ps: nog een keer de link want er zijn weer wat nieuwe foto's bij gekomen!

• 19 December 2014 - 09:47

Papa En Mama:

Net, samen met papa, regengeluiden op de achtergrond, een kopje koffie, en Dex aan mijn voeten, heerlijk weer even de foto's gekeken. Wat een prachtige natuur. Het is dat het zover weg is, anders zou ik dat ook wel eens willen beleven.

• 19 December 2014 - 11:03

Jantine:

Daar sluit ik me helemaal bij aan, moeders :-) !!!
    Wow!! Wat een mooie foto's! Heb ze net met Nienke samen gekeken en die van Marije en de vogel is haar favoriet (ze lachte je echt niet uit hoor ;-)) Je kunt je gewoon niet voorstellen dat jullie dit in het echt gezien hebben en frustrerend hé dat foto toch niet helemaal kan bevatten wat het oog ziet. En wat fijn dat jullie zulk mooi weer hebben (zie strandfoto's zijn ook top!) Geniet er van!!!

• 19 December 2014 - 11:03

Jantine:

Daar sluit ik me helemaal bij aan, moeders :-) !!!

• 19 December 2014 - 11:04

Jantine:

Hoe enthousiast ik ook ben, het was niet de bedoeling 2x hetzelfde te plaatsen ;-)

• 19 December 2014 - 22:06

Linda:

WOW! Wat maken jullie toch gave dingen mee zeg! En die geisers! Lekker zwavel luchtje hangt daar zeker? In IJsland hebben wij ook zoiets gezien. Zo magische he, dat de natuur dat kan! Wel apart ja, dat jullie nu zover weg zitten, maar heerlijk om zo lekker mee te lezen en te kijken naar de mooie foto's! Fijne reis nog! xx

• 20 December 2014 - 05:13

Marije Van Veen:

Leuk om reacties van jullie te lezen :)

groetjes Michael en Marije