Woesndag 17 juni - Reisverslag uit Telč, Tsjechische Republiek van Marije Veen - WaarBenJij.nu Woesndag 17 juni - Reisverslag uit Telč, Tsjechische Republiek van Marije Veen - WaarBenJij.nu

Woesndag 17 juni

Blijf op de hoogte en volg Marije

17 Juni 2015 | Tsjechische Republiek, Telč

Woendag 17 juni
Vandaag begon de dag vroeg omdat we om 9.20 de kaartjes voor de Punkva Caves moesten ophalen. Dit vonden we zelf wat aan de vroege kant omdat de rondleiding pas om 10 uur begon. Bij de kassa kregen we een kaartje mee met daarop de weg naar de ingang. Je kon kiezen, of met een kabelbaantje of 2 km lopen. Aangezien we nog tijd zat hadden besloten we te gaan lopen.

Deze wandeling was toch wel wat pittiger dan verwacht, een gammel stenen pad steil naar beneden. Maar goed, zo hadden we onze portie beweging ook weer gehad.
Bij de grotten aangekomen bleken we niet de enige te zijn. Dit was voor het eerst dat we met een groep toeristen waren. (we waren wel de enige die waren komen lopen) Na dat we de grot in gingen begon de gids in het Tsjechisch te praten, we kunnen dan ook weinig vertellen van de eerste helft van de rondleiding. Pas later kwam het meisje was hekkensluiter was er achter dat we niet Tsjechisch waren en heeft zij ons verder ingelicht in het Engels. Als laatste onderdeel van de tour mochten we plaats nemen in bootjes die door de rivier in de grotten vaarden. Heel gaaf om dat mee te maken!

De terugweg naar de parkeerplaats hebben we toch maar het kabelbaantje gekozen, en die was uiteindelijk nog gratis ook! Waarschijnlijk had de kassa medewerker geen zin om in het Engels te praten want de andere mensen in de rij hadden wel door dat we geen kaartje hadden maar we konden zo door lopen.

Hierna hebben we geprobeerd te shoppen in een wat grotere stad. Maar dit viel tegen dus dit hebben we ook maar 2 uurtjes volgehouden. Onze eindbestemming was Telc, een plaatsje wat bekend staat om het mooie dorpsplein met gekleurde huizen.

Ons hotel ligt aan het plein dus we hebben het plein al kunnen bekijken. Ook hebben we de nodige cocktails genuttigd, wat selfies gemaakt en weer een heerlijk hapje gegeten! Nu nog een film kijken en dan lekker slapen.