Zondag - New York - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marije Veen - WaarBenJij.nu Zondag - New York - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marije Veen - WaarBenJij.nu

Zondag - New York

Door: EMMM

Blijf op de hoogte en volg Marije

05 Oktober 2010 | Nederland, Utrecht

Zondag 3 oktober 2010

Vandaag op het programma, zoveel zien van New York in 1 dag. Om half 9 hadden we een meeting met Tom with the blue bag, in de lobby van het hotel. Hij gaf ons een blauwe tas met routes, vouchers en kaarten van onze hele reis. Zelfs hij was er verbaasd over, over hoeveel we gingen doen in zo’n korte tijd.
Verder heeft ie ons tips gegeven om lopend New York te verkennen, waardoor we langs zoveel mogelijke bekende plekken zouden komen.

Na een echt Amerikaans ontbijt bij de juice bar en Starbucks zijn we met de metro op pad gegaan naar Central Park. Enorm groot, groen, druk en veel hardlopers op de vroege zondagochtend. Zigzaggend door de paardenhopen en stank kwamen we uiteindelijk aan de andere kant van het park uit. Vanaf daar zijn we via 5th Avenue, met een tussenstop bij de Trump Tower (veel marmer, goud en een muffe lucht) naar Rockefeller Centre gelopen.

Wat een uitzicht!!! Rockefeller Centre was het meer dan waard. The top of the rock gaf uitzicht over de hele stad, waaronder Central Park, the Empire State Building en als je goed keek zag je het Vrijheidsbeeld met haar fakkel naar ons zwaaien. Na voldoende foto’s te hebben gemaakt (zie fotoboek), zijn we doorgegaan naar Macy’s, het grootste warenhuis van de wereld. En dat was het! De totale score: 2 paar schoenen, een trui en shirt met uiteindelijk 10% discount die Martijn met veel moeite van de verkoopster achter de schermen voor elkaar heeft gekregen ;-)

Bepakt en bezakt gingen we op weg naar Ground Zero waar we als eerst St Paul’s Chapel hebben bezocht. Achter de kerk lag de bouwput die Ground Zero nu is, waar dag en nacht wordt gewerkt aan de nieuwbouw en het monument dat volgend jaar af moet zijn. Verder hebben we ook nog het 9/11 Preview Memorial Center bezocht, hier kregen we een idee van hoe de plek er uiteindelijk met de nieuwbouw uit komt te zien. Al met al was het erg indrukwekkend en waren we eerlijk gezegd wel toe aan wat lichtere kost.

Op weg naar het Vrijheidsbeeld dus. Ondertussen heeft Martijn nog proberen af te dingen bij een straatverkoper waar we zonnebrillen hebben gekocht. Uiteindelijk kregen we wel 1 dollar korting, Martijn bedankt!!
Ook kwamen we een standbeeld tegen, waar Marije de Amerikaanse vlag van probeerde te stelen, echter bleek dit een straatartiest te zijn en zorgde dit voor veel hilariteit.

Het Vrijheidsbeeld bleek erg klein te zijn, de boot ernaartoe ging helaas niet meer dus hebben we vanaf de kant ingezoomde kiekjes gemaakt.
Daarna zijn we langs het water naar de Brooklyn Bridge gelopen en waren we inmiddels aardig afgepeigerd en zijn we via een Indiaas straatfeest op zoek gegaan naar China Town en Little Italy dat we waarschijnlijk niet zijn tegengekomen omdat er geen Chinees of Italiaan te bekennen was.

Hierna hebben we een hapje gegeten en richting het hotel gegaan.

Quote van de dag: Eddy die bij het Rockefeller Centre aan de bewaker de weg wilde vragen, begon met de opening: I have ONE question for you… (het wijzende vingertje moet je er zelf even bij verzinnen… )