vervolg oktober - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Marije Veen - WaarBenJij.nu vervolg oktober - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Marije Veen - WaarBenJij.nu

vervolg oktober

Door: EMMM

Blijf op de hoogte en volg Marije

06 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Washington

De rest van Marieke's verjaardag is een heerlijk dagje geweest! De mannen hadden ondertussen de planning van de dag gemaakt en Marieke en Marije lieten zich dus verrassen.

Met de bus zijn we naar onze eerste stop gegaan het National Aquarium. Zoals verwacht veel vissen maar ook enkele alligator's,kikkers en slangen. Erg leuk om de verschillende vissen te zien en op de gevoelige plaat te leggen. Martijn wordt inmiddels steeds beter in de juiste instellingen te fotograferen. (foto's volgen nog!)

Na ons bezoek aan het aquarium zijn we te voet naar onze volgende verrassing gegaan. Maar niet voordat we onderweg nog even gestopt zijn bij de Starbucks voor wat heerlijke versnaperingen (wat een geweldige cake's en broodjes etc. hebben ze daar!) De koffie is ook erg goed te doen, maar we zijn het er allemaal overeens dat we toch voor de cake daar heen gaan ;) Onderweg kwamen we nog langs diverse 'belangrijke' gebouwen zoals het FBI-bureau, maar dat was maar een saai gebouw.

Aangekomen bij het National Museum of Crime & Punishment wisten we niet goed wat we konden verwachten. Kaartje gekocht en zelfs nog korting gekregen omdat Marieke een student-card had. (al had ze die niet bij zich, aardige amerikanen!) Dit museumbezoek bleek een bezoek meer dan waard te zijn. Een hoop informatie, ranzige foto's en interactieve dingen.

Er was onder andere een warmte-camera zodat je kon zien hoe dat werkte. Je ging voor de camera staan en dan kon je jezelf zien op een tv-tje. Dit was natuurlijk een leuk speeltje. Uiteindelijk hadden we teveel lol (of te rare standjes) zodat een medewerker even een kijkje kwam nemen wat we aan het doen waren. Gelukkig niks aan de hand, maar of we wel even verder wilden lopen. Gelijk weer een verhaal van de medewerker over zijn tijd in Nederland. Het duurde dan ook even voordat we echt verder konden!

Na uit gegriezeld te zijn wilden we nog even gaan kijken bij het Capitool. Ook deze stond deels in de steigers, maar was toch mooi om van dichtbij te zien. Ter plekke nog wat leuke en gekke foto's gemaakt. Blijft een leuk speeltje zo'n fototoestel. Na hier even rond gekeken te hebben gingen we weer op weg naar een gelegenheid om wat te drinken.

Bij een leuk tentje aangekomen moesten we bij binnenkomst allemaal onze ID laten zien, gelukkig had Eddy vandaag die wel bij zich. Na een aantal drankjes zijn we naar het volgende restaurant gegaan om daar een lekker hapje te eten. Hier kreeg Marieke van onze ober Siki aka Sikkie aka Paco aka Taco aka Jose een dessert met een kaarsje erin. En weer zeggen we: leuke amerikanen!

Na het eten zijn we richting de bar van het restaurant gegaan waar we van de eigenaar allemaal een shotje tequila kregen, Marieke en Marije hoefden deze niet dus aan Eddy de eer. En dat viel toch wel wat zwaarder dan gedacht!

In de taxi naar huis probeerden we een gesprek te houden met onze taxi-chauffeur maar deze man uit Ethiopie kwam nog slechter uit zijn woorden dan wij. Na een hoop lachen om de kromme gesprekken kwamen we weer bij ons hotel aan.

Al met al een heerlijk ontspannen dagje. We zijn weer vol energie voor de rest van onze reis ;)

Quote of the day:
"Zit je me nou in de fuckin te nemen?"

Bye!! EMMM

• 06 Oktober 2010 - 14:04

Anne Mieke:

Ik vind het bijna jammer dat ik er niet bij bent. Jullie schrijven zo enthousiast.

• 06 Oktober 2010 - 14:05

A.M.:

Je kunt wel zien hoe enthousiast

• 06 Oktober 2010 - 14:59

Marian:

Wat een geweldige verhalen zeg! En wat zien en doen jullie veel! Jullie moeten aan het eind van de dag pijn hebben aan de kaken van het lachen hihi. Ga zo door! Have Fun!

XXX
    Tom, Marian & ?

• 06 Oktober 2010 - 17:49

Barbara:

ZO te lezen genieten jullie volop, ga daar vooral mee door.

• 07 Oktober 2010 - 14:42

Bianca:

Zo te horen bevalt het goed in de States. Passende foto ook Ed (Playboy Enterprise), haha. Veel plezier verder.