Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Marije Veen - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Marije Veen - WaarBenJij.nu

Hong Kong

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

11 December 2014 | Hong Kong, Hong Kong

Dag 01

11-12-14
Naar iets minder dan elf uur vliegen zijn we geland in Hongkong om 07:00 lokale tijd.
De vlucht was op zich prima te doen, ik had (helaas), voor de eerste keer druk op mijn oor.
Zodra deze weer open plopte ging het weer goed. ( Een hele rare gewaarwording soort knalletje in je oor en daarna een geluid alsof je een ballon piepend leeg laat lopen.) Helaas hebben we beide niet geslapen tijdens de vlucht, en zijn we inmiddels 25 uur wakker op moment van schijven.

Nadat we zijn uitgestapt zijn we op zoek gegaan naar Irene, onze personal guide.
Het was even zoeken, maar we werden naar een treinstation geleid; en vanaf daar gingen we naar de rest van het vliegveld. Hier zagen we pas hoe gigantisch groot het is.
Gelukkig kwam Irene ons snel tegemoet, en gingen we opzoek naar een plek om onze handbagage achter te laten. Vanaf hier weer richting een andere trein richting Hong Kong Centrum.

Hier kwamen we rond 8 uur aan. Omdat we buiten de spits waren viel de drukte ons enorm mee.
Irene had alles goed voorbereid en konden we gelijk naar de eerste stop; De haven van Hong Kong.
Hier waren vooral de ferry aanlegpunten te zien. Het water zag er niet zo fris uit. We hadden wel mooi zicht op Kow Loon; het eiland aan de overkant. Vanaf hier gingen we op pad naar de peak tram. Een aardig eindje lopen, maar gelukkig mochten we daar aangekomen gaann. zitten in de tram.
De berg die we op gingen was erg stijl. Wel vreemd dat er langs de hele route flats staan. Aan de voet van de berg was er vrij veel smog. Bovenop de berg echter was de lucht veel frisser.
Ook het uitzicht was de moeite waard. Na de nodige foto’s en een rondje door het winkelcentrum. (Ze hebben hier overal verschillende winkelcentra), stelde Irene voor iets typisch Aziatisch te eten. We krijgen bubbelthee en tofu pudding. Bubbelthee is een koude thee met melk en onderin “Chewy Pearls” De Zoete Tofu was bedekt met siroop en aardbaaien. Beide hebben we het geproefd. Ik vond het niet zo lekker, maar Michael vond het wel lekker en heeft dan ook maar alles opgegeten.

Na een poosje te hebben gekletst bracht Irene ons naar een van de bekendste restaurants. Namelijk: Yung Kee. Hier kregen we een kopje warme twee en bestelde Irene 2 verschillende gerechten om zo de Aziatische keuken te leren kennen. Eerst kregen we gebakken noedels met zeevruchten. Dit smaakte goed! Het eten met stukjes ging niet vanzelf, en de oudere meneer naast ons kon daar ook smakelijk om lachen. Het tweede gerecht was volgens mij een ganzenpoot en een stuk van een varken.
Het vlees wordt hier met van alles er op en er aan gereserveerd . Dus dat was wel even slikken…

Helaas moet Irene na het tweede gerecht geserveerd weg om haar vlucht terug naar Taiwan te halen. Na afscheid te hebben genomen konden we nog even blijven zitten om verder te eten .Toen het tijd was om de rekening te betalen, bleek deze al betaald te zijn. Thank you very much, Irene!
Na deze aangename verrassing zijn we de straat op gegaan. Inmiddels was het lunchtijd en dus hartstikke druk in het centrum. Na wat cultuur te hebben gesnoven zijn we rond drie uur richting het vliegveld gegaan. Omdat we beide toch wel erg moe waren. Nu zitten we hier relaxt de foto’s te bewerken en dit (lange) verhaal te schrijven. Nog even en we gaan het vliegtuig weer in!