Dagje Paihia en omgeving - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Marije Veen - WaarBenJij.nu Dagje Paihia en omgeving - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Marije Veen - WaarBenJij.nu

Dagje Paihia en omgeving

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

16 December 2014 | Nieuw Zeeland, Paihia

15-12-14
Vandaag zijn we weer erg vroeg wakker geworden maar het is droog (helaas nog wel grijs) dus zijn we gelijk om 07.00 naar buiten gegaan om het dorp te bekijken. Na een lekkere wandeling langs het strand en door het dorpje zelf zijn we terug gegaan naar het motel om hier te ontbijten. Wat later op de ochtend hebben we onze spreekwoordelijke wandelschoenen aan gedaan en zijn we naar een viewing point gewandeld. Dit was een klim van een half uur door het bos. Weer verbijsterd door de geluiden en de planten en bomen die er groeien hier. Het voelt een beetje alsof je in de dierentuin door het tropische binnen gedeelte loopt. Het was nog steeds droog dus we mochten niet klagen. Onderweg zagen we een mooie vogel, de foto is niet heel duidelijk geworden maar ach we hebben er tenminste 1 haha! ( ik heb even gegoogled en het was een California Quail)

Eenmaal boven aangekomen viel het uitzicht wat tegen maar dat komt denk ik vooral doordat de lucht erg grauw is en je dus niet ver kan kijken. Ik kan me voorstellen dat het veel mooier is met zonniger weer, dan kan je ook de eilanden aan de andere kant van het water zien liggen. Na even wat te hebben gedronken zijn we weer afgedaald. We gingen door naar het stadje Kerikeri wat hier in de buurt ligt. Even wat windowshopping gedaan en een drankje op het terras. Onderweg terug naar Paihia kwamen we weer langs een waterval namelijk de Haruru Waterfalls, hier hebben we natuurlijk ook wat plaatjes geschoten. Ons plan was om ’s avonds met de ferry naar buureiland Russell te gaan maar doordat het maar bleef regenen zijn we ‘thuis’ gebleven.

Groetjes uit het regenachtige Nieuw Zeeland!

Ps: op de link uit de vorige post zullen we (waarschijnlijk) per dag nieuwe foto's toevoegen