Zondag 14 juni - Reisverslag uit Pec pod Sněžkou, Tsjechische Republiek van Marije Veen - WaarBenJij.nu Zondag 14 juni - Reisverslag uit Pec pod Sněžkou, Tsjechische Republiek van Marije Veen - WaarBenJij.nu

Zondag 14 juni

Blijf op de hoogte en volg Marije

14 Juni 2015 | Tsjechische Republiek, Pec pod Sněžkou

Vandaag wakker geworden met het geluid van het kabbelende beekje net naast ons hotel. Na ons te hebben aangekleed zijn we naar de ontbijt zaal gegaan, hier hebben we een prima ontbijtje gegeten. Rond half 10 vertrokken we richting de rodelbaan, deze hadden we veel sneller gevonden dan verwacht dus konden we er nog niet in omdat ze dicht waren. Dus dan maar eerst op zoek naar de Mumlava Waterfalls. Uiteindelijk hebben we deze wel gevonden, maar het ging niet vanzelf. We zijn er achter gekomen dat ze in Tsjechië niet erg goed zijn in bewegwijzering…

Na een stukje langs de rivier door het bos om hoog te zijn geklommen hebben we heerlijk genoten van de watervallen. Eenmaal terug bij de auto zijn we toch nog naar de rodelbaan gegaan. Hoewel er meer kinderen dan volwassenen in gingen ( en de volwassenen die gingen hadden een kind bij zich) hebben we ons prima vermaakt met een ritje van de rodelbaan af.

We vervolgende onze weg naar Spindleruv Mlyn, een schijnbaar leuk stadje. Hoewel we meer hadden verwacht van dit stadje hebben we hier wel lekker even gelunched en even rondgekeken voordat we weer verder gingen.

Onze eindbestemming vandaag is Pec Pod Snezkou in een leuk uitziend hotel. We hebben onze spullen gedropt en zijn naar de kabelbaan gelopen om vervolgens naar de top van de Snezka te gaan. Deze berg is 1588 meter hoog. Vanaf hier natuurlijk ook super uitzichten. Vanaf hier zijn we 2,5 km naar beneden gewandeld langs een “pad” van ongelijke stenen. Eigenlijk ging dit prima totdat ik blaren kreeg. De beginnen de blaartjes had ik opgelopen van een paar nieuwe schoenen die ik vanmorgen aan had. Maar inmiddels groeide deze gestaag. Het resultaat is dan ook dat ik nu met 2 kleine teentjes die één en al blaar zijn loop. Gelukkig heb ik slippers bij me!

Net even onder de douche gesprongen en dan gaan we straks eens langzaam aan opzoek naar een leuk restaurantje.