Zaterdag 13 juni - Reisverslag uit Harrachov, Tsjechische Republiek van Marije Veen - WaarBenJij.nu Zaterdag 13 juni - Reisverslag uit Harrachov, Tsjechische Republiek van Marije Veen - WaarBenJij.nu

Zaterdag 13 juni

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

13 Juni 2015 | Tsjechische Republiek, Harrachov

Zaterdag 13 juni
Vanmorgen om 5 uur stond Joyce voor de deur om me op te halen, nadat ze bekomen was van de schrik van het zien van mijn (schijnbaar) grote koffer konden we op weg.

We hadden ons voorbereid op een vrij pittige tocht aangezien het toch zo’n 900km rijden was. Eigenlijk is het ons alles meegevallen! Onderweg een aantal keer gestopt om te plassen, wat te eten en de benen te strekken. Onderweg een hoop werkzaamheden maar geen echte files gehad. Wel hebben we een vrachtwagen op de vluchtstrook in vlammen op zien gaan en waren we bijna onze spiegel kwijt door een ambulance. Rond 4 uur kwamen we aan in Harrachov, bij Sporthotel Pomi. De receptie was niet open en er was ook geen deurbel te bekennen. Na deze autorit waren we het wel een klein beetje zat en wilden we graag even naar onze kamer, aangezien dit dus niet kon waren we enigszins verslagen… Uit eindelijk zagen we een telefoonnummer op een raam staan en hebben we dat gebeld; we kregen te horen dat de sleutel in het vitrinekastje lag aan de voorkant van het pand. En inderdaad hij lag er! Gelukkig is de kamer netjes en het dorp leuker dan verwacht.

Na onze spullen in de kamer te hebben gezet en even hebben opgefrist zijn we het dorpje in gegaan om wat te drinken en te eten. Na een lekkere cocktail begon er een ‘verfrissende’ regenbui dus verplaatsen we ons naar het restaurant aan de overkant van de straat. Hier hebben we de verdere avond gezeten met verschillende biertjes, cola, warme chocomel en koffie met likeur; o ja we hebben ook nog een hapje gegeten en dat allemaal voor een habbekrats!

Nu lekker ons bed in met op de achtergrond het geluid van een kabbelend beekje. (dat wordt veel plassen vannacht!)

• 14 Juni 2015 - 09:48

Anne Mieke:

Wat is het al weer leuk om een reisverslag te lezen. Papa en ik hebben het gevoel dat we vanuit de koffer( die is toch groot:) mee kunnen reizen. Leuk verhaal. Benieuwd naar morgen.Veel plezier!